7+

Сайт Муниципального бюджетного дошкольного образовательного учреждения Детский сад «Радуга» г. Чадаана Дзун-Хемчикского кожууна Республики Тыва

Итоги конкурса эссе «Моя мужская педагогика»

В Республике Тыва появился новый праздник – День отцов. Понимая значимость данного праздника и стремясь сформировать у воспитанников нравственные ценности, бережное отношение к семейным традициям, привить чувство гордости за своего отца, свою семью в МБДОУ д/с «Радуга» г.Чадаана был проведен конкурс эссе «Моя мужская педагогика». В эссе оценивалось: соответствие темы представленной работы теме Конкурса; соответствие требованиям к оформлению работ; содержательность текста; эмоциональность изложения; оригинальность; логичность в аргументации своей точки зрения с опорой на факты общественной жизни, личный социальный опыт; согласованность ключевых тезисов и утверждений. В своих эссе участники конкурса отмечали, что если мать – источник жизни и жизнетворного тепла, то отец – источник силы и убежище в широком смысле этого слова. Несмотря на занятость, все папы стараются проводить всё свободное время с детьми, заниматься воспитанием детей. Арат Даш-оолович считает, что надо воспитывать детей личным примером. Аян-оол Хулер-оолович считает, что надо воспитывать в ребенке самодисциплину, предоставляя им больше самостоятельности. Эрес Эрестиг-оолович особое внимание уделяет здоровью и духовно-нравственному воспитанию детей.

По итогам конкурса Дипломом I степени «Лучший папа» награжден Донгак Эрес Эрестиг-оолович, папа Донгак Даваа из старшей группы и Долумы из второй младшей группы.

Дипломом II степени «Лучший папа» награжден Ондар Арат Даш-оолович, папа Ондар Сенгин-Чангы из подготовительной к школе группы и Артыш из второй младшей группы.

Дипломом III степени «Лучший папа» награжден Чамыян Аян-оол Хулер-оолович, папа Чамыян Лауры из старшей группы и Яналии из второй младшей группы.

Конкурс показал, что отец является ответственным за безопасность, обеспечение материального благополучия в семье, сохранение жизни ребенка и духовное становление ребенка, как Личности. Конечно же, это происходит в тесном содружестве всех членов семьи: мам, бабушек и дедушек, которые активно участвуют во всех воспитательных процессах, основанных на семейных, национальных народных традициях, передающихся из поколения в поколение.

Эссе победителя конкурса

Донгак Эрес Эрестиг-оолович: Мени, Донгак Эрес Эрестиг – оолович дээр. Чɵɵн – Хемчик кожууннуң Хайыракан суурунга Ольга Чудуймааевна – биле Эрестиг – оол Давааевич Донгактарнын ɵг – булезинге хеймер оглу бооп тɵруттундум. Мен ɵг – булелиг, база чаптанчыг уш ажы – тɵлдуң ынак адазы мен. Улуг уруум Донгак Диана Эресовна Чадананың дугаары 1 ортумак школазында 9 – ку клаасста тергиин эки ɵɵренип турар. Ортун оглум Донгак Даваа Чадаананың «Радуга» уруглар садында улуг бɵлукте, а хеймер уруум Долума ол – ла садиктиң 2 – ги бичии бɵлуунде барып турарлар.

Бодум чажымдан тура ɵскус арткан болгаш, чаш уругларга аажок ынак болган мен. Ажы – тɵлумнуң ынак адазы болганымда, мээң эр хиндиктиг кижизидилгем кылдыр бир – ле дугаарында оларның кадыкшылы дээш туржуп чоруур мен. Ол чул дээр болза, кижи бурузу кадыкшылын быжыглаары – биле арыг агаарны тынып, аңаа барып дыштанып алыры артык эвес деп бодаар мен. Бойдуска ынак, ону хумагалаар, ооң белек — сɵңун четтирип, кат – чимизин, эм – домун, артыш — шаанаан ажыглап, бурун тываларның ёзу – чанчылдарын сагып чоруурга оон артык эки чуве чок. Ол дээрге база мээң бир эр таламдан кижизидилгем – дир деп бодаар мен. Чуге дизе мени база бичии чоруур шаамда ачам тайга – тандыже аңнап – меңнеп, каттап – тооруктап, эм оът чыып, балыктаарда – даа азы анаа – ла дыштаныырда безин кагбас чораан. Ачамдан хɵй – хɵй чуулдерни билип ап чораанымны ам кээп билингеш, уругларымга дамчыдып, буйдуска ынакшып, ону камнап – хумагалаарын, аң – меңни чарашсынып, ыраккы черлерни кезип, аңаа барып чедип, хɵй кылаштап, бедик черлерже унуп чоруурга эр кижиниң хей – аъды бедик болурун болгаш кадыкшылы быжыгар деп чувени ажы — тɵлумге чедирип чоруур мен.

Оон ɵске база бир уругларымга билиндирер чуулум болза черниң черинге кижи чуге – даа таваржы берип болур болгай. Шак –ла ындыг таварылгаларда бодун канчаар алдынарын, чер чоруурда кижиге эң – не херек чуулдерни алырын, база канчаар бирги дуза чедирерин дээш оон – даа ɵске хɵй чуулдерге бодумнуң билирим биле ɵɵредиирин кызыдып чоруур мен.

Ынчангаш, ажы – тɵлумну эдертип алгаш кадыкшылывысты быжыглаары – биле база каяа – даа барып чедип, дыштанып чораан бис. Тывавыстың каас чараш кайгамчыктыг черлери хɵй – ле болгай: Сут – Хɵл, Дус – Хɵл, Тере – Хɵл, Кара — Хɵл дээш, база Чɵɵн – Хемчик кожуунувустуң бедик тайгалары – Кошкарлыг, Чечектиг, Чыланныг, Кара – Чадаана бажы, Кегээн –Булак, Адар – Тɵш дээш каяа – каяа четпедивис дээр. Каттап, тооруктап, азы анаа – ла дыштанып – даа чоруурга кижиниң кадыкшылы быжыгар. Ону бадыткаары – биле дараазында фото чуруктарны кɵргустум.

Ɵг – булемниң кол эр ээзи болганымда, ажы – толумнуң келир уези, кадыкшылы дээш сорулганы салганым база анаа эвес. Олар ɵзуп келгеш ада – чурттунуң тɵлептиг хамаатылары болуру дээрге – ле мээң улегерим, кижизидилгем болур деп чувени билип турар мен. Ылангыя оглумну амыдыралга, куш – ажылга, тɵрээн чурттунга ынак болгаш каң – кадык – ла болур болза келир уеде ада – чурттун камгалап, шериг хулээлгезин эки деңнелге эртирип шыдаар, база ол ышкаш бодунуң ажы – тɵлунге улегерин чедирип бээринге бузурээр мен. А кыс уругларым иезин дɵзеп тɵрээн чурттунуң тɵлептиг кыстары, келир уениң иелери бооп, база тоолчургу тоолдарның алдын дангыналары дег болурунга идегээр мен.

Ажы – тɵлум – ɵг – булем,

Ажы – тɵлум – ɵɵрушкум,

Ажы – тɵлум – аас – кежиим,

Ажы – тɵлум – чоргааралым!!!